Primul meu ‪#‎off‬ a fost cu Leancă

Primul #off nu se uită.

Nu știam care sunt regulile „junglei blogosferice” în cadrul unui off. Dacă pot fi agresivă, dacă trebuie să adresez doar o întrebare ca să permit și altora să vorbească. 
Dar, data viitoare - voi fi mai agresivă! 
Leancă nu a făcut declarații șocante. E un diplomat. Cum zice un prieten: „Un tare bun diplomat, care nu a fost creat pentru Moldova”. Și sunt de acord.
L-am întrebat de ce nu e liderul PLDM. Premierul a răspuns evaziv și mi-a zis că este greu să combini funcția de premier cu cea de lider de partid. Și că nu „este neapărat să fii și lider de partid și premier concomitent”. Cică nu e neapărat să păstrăm tradiția. Probabil nu este tradiționalist sau are un simț al umorului dezvoltat.
L-am întrebat în ce fel de circumstanțe ar părăsi PLDM. Leancă a zis că dacă pleacă din PLDM pleacă din politică. Dar a recunoscut că a făcut această declarație „când era mai tânăr”. A lăsat loc de interpretări, chiar dacă nu sunt sigură că acesta a fost scopul lui.
Cu câțiva ani în urmă am devenit persona non grata în Transnistria (nu pot să îmi văd rudele din regiune) și l-am întrebat de ce nu suntem mai agresivi, poate e timpul să le arătăm că putem lupta.
Mi-a răspuns. Și răspunsul lui m-a convins încă o dată că are o tactică bine definită și mai are nevoie de timp pentru a rezolva conflictul. Vreau să îi dau această șansă.
Despre faptul că PLR nu va trece pragul o știe și el, să recunoască ar fi banal. O știe.
A fost întrebat despre conflictul cu Filat. A precizat acest lucru și în presă: „Ca în orice familie există neînțelegeri, certuri” - răspuns diplomatic.

Totuși, Leancă m-a convins să rămân. Să rămân în Moldova. 
În ultimele săptămâni mă rodea dorința de a găsi diverse programe prin intermediul cărora să pot pleca, pentru o anumită perioadă, din Moldova. Dorința a apărut brusc, eram obosită de lupta împotriva oamenilor fățarnici, corupției și ... .

Răspunzând la o întrebare de-a mea, mi-a zis: „Trebuie să avem răbdare”.

El mi-a amintit că trebuie să am răbdare. Să am răbdare cu proștii, cu trădătorii, cu răufăcătorii și că trebuie să aștept momentul potrivit. Momentul când vor fi mai vulnerabili și atunci să acționez, să lovesc unde doare.


A fost primul meu ‪#‎off‬ cu Leancă. A fost bine.

Aș fi vrut să îi întreb mai multe. 


Au mai scris despre eveniment:
Iurie Leancă – cel mai frustrat dintre moldoveni #offline

Offline cu Iurie Leancă

#Leancăoffline 

Cei mai iubiți dintre pământeni

Comentarii