... satele noastre mor. Nu vă ucideți amintirile în fața calculatorului!


Satele noastre mor!

Nu sunt prima care trăiește și vorbește despre această dramă. 
În această dimineață am ieșit afară ca să aduc lemne „de după casă” pentru foc. M-a oprit din mers mirosul de zăpadă proaspătă, pe alocuri neatinsă; am simțit cum soarele îmi atinge atent genele și cerul mă lovește în față cu acel albastru din zilele senine ale iernii.

Mi-am amintit de diminețile când dureau picioarele pentru că seara ședeam prea mult lângă poartă la întâlnire, pe ger, și ele amorțeau.

Am decis să scriu acest articol, cu speranța că poate reușesc să îi conving pe cei rămași prin sate să arunce gadgeturile sub paturi, să lase chat-urile siropoase cu iubitele virtuale și să se apuce de ascuțit sania, să arunce un pled peste el și să adune mahalaua pentru a face ravagii cu săniile pe dealurile de la marginea satului. Dealuri avem, copii! Minte nu aveți, pentru că peste ani veți uita linkurile trimise unul altuia, veți uita cine și câte like-uri are.... veți rămâne cu nimic. Nicio amintire. Gol. 

NU am fost perfecți, am greșit de multe ori. Dar, uneori trebuie să acționați. Viața nu iubește oameni monotoni și indeciși.
De fiecare dată îmi amintesc de: „Ceea ce nu trăim la timp, nu mai trăim niciodată”.

*
Să înceapă să curgă amintirile.

Am revenit de Crăciun(pe stil vechi) acasă. Așa cum o fac în fiecare an. Pentru că sunt două lucruri care îmi reîncarcă bateriile: ninsoare și satul meu. 

Știam despre faptul că sunt tot mai puțini locuitori în sat și evident, mai puțini tineri. Dar, tinerii sunt cei care fac satul să trăiască

Mi-e dor de tineriii de cândva, de cei care știu cum să facă ca dealurile satului să vuiască în chiote și strigăte de fericire. 

Noi suntem, fraților, niște norocoși. Noi am trăit o viață minunată de copil și adolescent, cei de prin '88-'93. Și de fiecare dată când ne vedem - satul reînvie o dată cu toate amintirile noastre.

Cei care au locuit în oraș nu vor înțelege niciodată care este frumusețea și norocul de a crește în sat. Cei care au crescut verile la bunici doar au gustat din acest nectar, dar nu au simțit cu adevărat cum e să fii în echilibru cu pământul de sub picioare.

Pentru că voi nu știți cum este să strigi la poarta vecinului ca să împrumuți borș :D sau o sanie, cum este să îngheți lângă poartă la întâlnire pentru că discuția e mult prea interesantă ca să intri în casă sau să joci baschet cu o minge din zăpadă la ora 12:00 de noapte.

Noi nu am avut mulți bani, dar am avut cea mai mare bogăție a neamului nostru - satul.

Am mâncat mere „de pe jos”, așteptam să se termine ploaia ca să scoatem bobocii la păscut și să ne băgăm în băltoacă până la genunchi, mâncam țărnă. Așteptam weekend-ul ca la 7:00 să înceapă „Timon și Pumba”, „Mickey Mouse” și atunci când erau câteva minute de publicitate reușeam să tragem o fugă până afară după cireșe.
Ce poate fi mai gustos ... o ceașcă de cireșe proaspăt culese și un desen animat cu „Timon și Pumba”.

*

În acest an, două zile am fost la săniuș cu oameni cu care mi-am petrecut copilăria și adolescența, drept că doar o mică parte dintre ei, pentru că ceilalți au fost aruncați prin lume.

Ne-am dat cu sania pe un ger nebun, viscolea, temperatura era de vreo -17°C. Noi am făcut trenuțul și ...




Nu am avut vreo problemă să mergem la discotecă uzi și murdari, nu a contat că la început era discoteca pustie pentru că era destul să ascultăm hituri din perioada 2006 și să închidem ochii ca să simțim prezența celor care nu erau cu noi.




Cât îmi este dor de acele sate, de acei tineri. Sate care erau rivale când era vorba de organizarea discotecilor, TVC-urilor, întrecerilor sportive. 

*
Nu vă ucideți amintirile în fața calculatorului. Vă rog. Folosiți rețelele de socializare doar pentru organizarea marilor întâlniri, promovarea frumosului și imortalizarea unor momente frumoase (în caz de pierdeți calculatorul).

*
Oameni, haideți să facem în așa fel ca satele să reînvie, măcar de sărbători.




Comentarii

  1. Fostul meu iubit ne-a părăsit pe mine și pe fiica mea acum șase săptămâni, după ce am încercat aproape totul pentru a-mi restabili relația, am fost dezamăgit. Nu mi-a ieșit nimic. O săptămână mai târziu, în timp ce parcurgeam Instagram-ul meu, am văzut câteva mărturii despre DR, zori ajutând oamenii să-și reaprindă relația și să repare casele sparte, la început am fost sceptic, dar am decis să încerc și am luat contact cu DR, Dawn pentru ajutorul ei, câteva zile făcând contactul cu ea, totul s-a schimbat automat, tristețea mea a devenit bucurie, zâmbetul era pe toată fața mea, totul s-a întâmplat foarte repede și rezultatul a fost perfect. Folosesc acest mediu pentru a-l aprecia pe Dr, Dawn, dacă aveți dificultăți în relația voastră.
    * Dacă vrei să concepi.
    * Dacă vrei să te reîntâlnești cu iubitul tău.
    * Dacă ai nevoie de putere spirituală.
    Dr. Dawn Acuna este singura persoană care vă poate ajuta: dawnacuna314@gmail.com
    WhatsApp: +2348032246310

    RăspundețiȘtergere
  2. M-am căsătorit cu dragul meu soț în ultimii 12 ani fără să rămân însărcinată, iar fibromul a fost problema. Am luat diferite medicamente prescrise, dar nu am putut să le vindec, dar soțul meu era atât de încrezător în mine și mă tot încuraja că într-o zi cineva mă va numi mamă. nu s-a odihnit căutând o soluție de la diferiți medici, tot ce au putut vedea a fost o intervenție chirurgicală și mi-a fost frică de asta, o prietenă din cabinetul meu mi-a prezentat doctorul DAWN ACUNA, ea a spus că Dawn acuna a ajutat-o ​​când avea tubul blocat și a ajutat-o ​​și ea. multe dintre prietenele ei să conceapă,
    I-am scris imediat pe Whatsapp, mi-a promis ca ma ajuta dupa ce i-am explicat totul, mi-a dat niste instructiuni care am facut totul perfect conform instructiunilor, la 3 saptamani dupa tot am fost la spital si doctorul mi-a confirmat sarcina in 1 saptamana dar chiar acum am copilul meu frumos.
    *Dacă vrei să tratezi infertilitatea.
    *Daca vrei sa ramai insarcinata rapid.
    *Dacă vrei să-ți întorci iubitul.
    *Dacă vrei o căsătorie pașnică.
    *Dacă doriți să tratați boala canceroasă.
    Și mulți alții îl contactează pe Dr dawn acuna pe Whatsapp:+2348032246310
    E-mail: dawnacuna314@gmail.com

    RăspundețiȘtergere
  3. E ULIMĂTOR SA VORBI MINUNAT DESPRE DR DAWN. Sunt Vanessa Canga. Am avut o uniune frumoasă cu soțul meu și am împărtășit fericire, căldură și dragoste adevărată. Am locuit împreună timp de 10 ani și am avut doi copii. În urmă cu câteva luni, am început să avem probleme nesfârșite și certuri constante. Casa era plină de nefericire și copiii mei plângeau mereu văzându-ne luptăm tot timpul. În cele din urmă, a plecat și a tăiat toate mijloacele pentru ca noi să comunicăm cu el. Am făcut tot ce am putut să-l recuperez din cauza cât de mult l-am iubit, dar fără rezultat. DR DAWN mi-a venit în ajutor când l-am contactat și mi-a dezvăluit că în spatele problemelor pe care le aveam stă o femeie și mi-a promis că mă va ajuta, ceea ce a făcut când i-am urmat procedurile de lucru. Soțul meu s-a întors acasă la noi și am inventat lucruri. Trăim din nou fericiți împreună. DRAWN te poate ajuta și pe tine. contactați-l prin WhatsApp: +2349046229159
    E-mail: dawnacuna314@gmail.com
    *Dacă vrei să te reîntâlnești cu soțul/soția ta.
    *Dacă doriți să aveți o căsătorie/relație pașnică.
    *Daca ai nevoie de vraja pentru a ramane insarcinata/a ramane insarcinata.
    *Dacă vrei să tratezi infertilitatea.
    *Dacă vrei să-ți răzbuni/reprimi proprietatea.
    *Dacă vrei o vrajă de promovare.

    RăspundețiȘtergere
  4. După căsătorie, viața mea a fost atât de grea, încât soțul meu a început să urmărească alte femei pentru că nu i-am dat un copil după ce am așteptat câțiva ani. Mi-am văzut căsnicia dispărând. Am făcut tot posibilul pentru a schimba situația, dar nimic nu a funcționat până l-am întâlnit pe Dr. DAWN, un vindecător spiritual. Dr DAWN mi-a salvat viața și căsnicia. acum am 3 copii. Sunt recunoscător Dr. DAWN și de aceea îmi las mărturia oricărei persoane care suferă de probleme conjugale și de fertilitate. E-mail de contact: dawnacuna314@gmail.com
    Whatsapp:+2349046229159

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu